اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه‌های مردمی: از تبریز 2018 فقط المانش ماند و گرفتن عکس

فارس من| وعده مسؤولان برای تحقق تبریز 2018 پر زرق و برق بود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب گفت: وعده مسوولان برای تحقق تبریز 2018 پر زرق و برق بود، اما در عمل کار آنچنانی صورت نگرفته است.

فارس من| وعده مسؤولان برای تحقق تبریز 2018 پر زرق و برق بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم در خبرگزاری فارس راه‌اندازی شده است که در سریع‌ترین زمان ممکن به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

سوژه: از تبریز 2018 فقط المانش ماند و گرفتن عکسی به‌ یادگار در سامانه فارس من ثبت شده است.

آنها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که « رویداد «تبریز ۲۰۱۸» یعنی پایتخت گردشگری تبریز میان ۵۷ کشور اسلامی با اتمام سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، حال زمان آن است که دستاوردهای این رویداد را ارزیابی کنیم البته اگر دستاوردی باشد.

« پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی»، آنچه برای شهرهای مسلمان جهان آرزوست، برای تبریز خاطره شد. اما خاطره‌ای شیرین یا تلخ؟

مردم می‌گویند: «قدر رویداد تبریز ۲۰۱۸ را ندانستیم و این یعنی عملاً این فرصت جهانی را از دست دادیم» مسوولان هم همین را می‌گویند، با این تفاوت که آنها امیدوارند «هر شکست مقدمه یک پیروزی باشد!»

رویداد جهانی «تبریز ۲۰۱۸»، یعنی انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بین شهرهای ۵۷ کشور اسلامی در سال ۲۰۱۸. اگر یکی دیگر از شهرهای ایران بخواهد برای کسب این عنوان نامزد شوند، باید ۵۷ سال صبر کند».

تبریز ۲۰۱۸ ظرفیتی بود که از دست رفت

محمدصادق نبائی تبریز دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب امروز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ ظرفیتی بود که از دست رفت، اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ بستر و پتانسیل مناسبی برای صدور فرهنگ شیعی بود، چرا که این فرصت بعد از گذشت چندین سال از دوره شاه اسماعیل صفوی که تبریز را پایتخت جهان تشیع قرار داده بود، بدست آمده بود و باید از این فرصت به نحو شایسته ای برای معرفی جاذبه گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشورمان استفاده می کردیم.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه صنعت گردشگری نقش تعیین کننده ای در چرخه اقتصاد و توسعه هر کشور و ملتی برعهده دارد، تصریح کرد: مسوولان و دستگاه های ذی ربط باید از این ظرفیت پیش آمده به بهترین شکل برای توسعه و رشد صنعت گردشگری استفاده می کردند، چرا که امروزه گردشگری یک پارامتر مهم در کسب درآمد است و نیروی محرکه خوبی برای به راه افتادن این قسمت از چرخه اقتصادی است.

وعده مسوولان برای تحقق تبریز 2018 پر زرق و برق بود

وی در ادامه در پاسخ به این سوال اینکه وعده های مسوولان و دست اندرکاران و به خصوص دستگاه های ذی ربط در حوزه تبریز 2018 چه قدر محقق شده است، آیا مورد رضایت خطه آذربایجان بوده است؟، یادآور شد: وعده مسوولان در این زمینه مثل همیشه پر زرق و برق بود، اما کارهای انجام شده برای این حوزه فقط برای مناطق خاصی از شهر صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: مسوولان و مدیران شهری در جریان باشند، شهر تبریز فقط از چند منطقه اشراف نشین تشکیل نیافته است، و در تبریز 2018 به چند مناطق بالا شهری توجه شده بود و کمتر به مناطق محروم پرداختند و از این رو می بایستی از ابزار تبریز ۲۰۱۸ برای محرومیت زدایی شهر هم استفاده می شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب خاطر نشان کرد: تبریز 2018 فرصت خوبی برای اتمام و سرمایه گذاری بیشتر در برخی پروژه های کلان از جمله خط مترو این شهر خوب بود که به نظر می آید، آن طور که شاید و باید از این فرصت کمتر مسوولان بهره مند شده اند.

به گفته وی تبریز شهر اولین ها است و از این رو مسوولان و مدیران باید بیش از اینها برای توسعه و شکوفایی همه جانبه این شهر تلاش کنند و این شهر را به جایگاه واقعی خود برسانند.

گزارش فارس حاکی است: انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد. این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که دو شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.

پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های 2015 و 2016 انتخاب شده بود و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 برگزیده انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول